Diagnosombud/studieorg/utbildning 5-6 okt 2013

Veckoslutskurs på Fristads folkhögskola den 5-6 oktober 2013. Våra föreläsare var: Reumatolog Mats Dehlin, f d sjukhuspräst Clas Olsson, regionråd (S) Lena Hult och ABF Carina Holmin.

Mycket intressant när Mats Dehlin föreläste om smärta, trötthet och onda ryggar. Vi var många som kände igen oss. när Clas Olsson föreläste om kommunikation, etik och krishantering. Vad är etik eller empati? Lena Hult berättar om hur nationella riktlinjerna i rörelseorganen att dom ska följas. Regionen har satsat mycket pengar. Carina Holmin förelästa om "Vart är vi på väg och vill vi dit". Vad är normalt?  Ta sig ur hjulspåret eller levnadsmönstret som inte leder dit du vill. Mycket trevlig och givande kurs. Många goda skratt och roliga historier.

50 000 starka skäl att bli medlem

Bli medlem!